Radyo Reklamları
Radyo Reklamları Nedir ?
Radyo Reklamları, sanılanın aksine tüketicilere ulaşmak için, günümüzde eskisinden de etkili bir mecradır. Büyük metropollerde insanların trafikte geçirdiği süre, radyo dinleme oranını büyük ölçüde arttırmaktadır. Radyo, dinlerken aynı zamanda ikinci bir iş yapmaya olanak tanıması özelliğiyle, evde veya iş yerinde insanların sıklıkla tercih ettiği bir kitle iletişim aracıdır.
Diğer reklam mecralarına göre prodüksiyon maliyetinin düşük olması, fiyat – performans açısından radyo reklamlarının tercih edilmesinde önemli pay sahibidir.
Radyo Reklamlarının Faydaları
– Tv’de verilen mesajın işitsel yolla pekiştirilmesini sağlar.
– Güçlü bir jingle ile marka isminin sloganlaşmasına katkı sağlar.
– Maliyeti düşüktür.
– Ulusal yayın yapılabildiği gibi bölgesel yayın da uygulanabilir.
RADYO REKLAM TÜRLERİ
Spot Reklam: Reklam kuşağı içinde yayınlanan reklam türüdür
DJ Talk: Radyo programı sunucusunun kendi üslubu ile ortalama 90 dk boyunca üründen bahsetmesi. Marka sadakati sağlar. İnteraktiftir.
Program Sponsorluğu: Program sahiplenme de denilebilir. Dış ses, seçilen programın önünde, sonunda ve kuşak aralarında 5’er saniye «sunar/devam edecek/devam ediyor/sundu» der. Markalaşmayı sağlayan bir reklam türüdür.