Outdoor Açık Hava Reklamları
Outdoor Reklamları Nedir ?
Diğer adı açık hava reklamcılığı olan outdoor reklamları, hedef kitlenin günlük rutini içerisinde gördüğü reklamların genelidir. Hedef kitlelere aracısız ulaşmak, bilinçaltında yer etmek, prestij sahibi olmak isteyen firmalar tarafından tercih edilen outdoor reklamcılığı bina giydirmeden otobüs duraklarındaki afişlere kadar geniş bir alanda uygulanabilmesi ile müşteriye birden çok alternatif sunar. Açık hava reklamları günümüzde oldukça hızlı bir şekilde gelişmiş ve neredeyse tüm yaşam alanlarımızda yer almıştır.
Outdoor Reklam Türleri
– Billboard: Sabit billboard ve Billboard Plus (hareketli ve içten aydınlatma özelliğine sahip, camlı BB) olarak iki türlüdür.
– CLP (CityLight Poster): Durak ve münferit şehir raketleri, 3 face’li silindir raketler.
– Megalight: Sabit, afiş değiştiricili ve dijital olabilir. Büyüklüğü, trafiğe dikey konumu ve hareket özelliğiyle etkisi yüksektir.
– Giantboard: Yan yana 4 adet billboard ünitenin birleştirilmesi ile oluşur. Yaratıcı ve özel uygulamalara olanak sağlar.
– Board: Kuleboard ve Megaboard olarak 2 türlüdür. Şehir içinde ana arterlerde veya şehirler arası ana yol kenarlarına konumlandırılabilir. Büyük boyutlu olması ile yüksek farkındalık sağlar.
– Lightbox (Billboard Maxx): 6mX3m büyüklüğünde ışıklı, yüksek ünitelerdir.
– Elektrik Direkleri: Poster pano ve pole banner olarak 2 türlü uygulanır. Poster panolar genellikle yönlendirme amaçlı kullanılır. Trafikteki yolcuyu yön ve mesafe bildirerek hedef lokasyona yönlendirir. Pole banner ise yaklaşık 90 cm X 250 cm ölçülerinde bez afişlerdir. Yola dik, frekansı yüksektir.
– Duvar Giydirme: Doğru lokasyon, etkili ışıklandırma ve dikkat çekici bir görsel ile marka bilinirliğini yükseltir.
– AVM’ler: Avm içi poster, led ekran, yürüyen merdiven kaplama, asansör kaplama… Avm dışı dev LED ekranlar.
– Plazalar: Seçilen plazaların girişlerinde stand kurulumu, asansör kapı giydirme ve asansör içi pano kullanımı
– Siteler: Seçilen bölgelerde site içi pano ve bina içi door hang , sample dağıtımı.
– Havalimanları: Terminal içinde ve dışında konumlandırılan basılı ve dijital raket networkleri, özel projeler.
– Transit Mecralar: Şehir içi ulaşım esnasında yaya veya sürücülerin hedeflendiği açık hava üniteleridir.
– Metro-Tramvay: Vagon içinde, istasyon içinde ve çıkışlarda yer alan reklam alanları. (Vagon içi led ekranlar, metro istasyonlarında board, raket, merdiven yanı pano kullanımı dışında tren giydirme, marka koridoru… gibi özel projeler de yapılabilir)
– Metrobüs: İstasyon bekleme alanlarında CLP Raket, araç içi panolar, bushandle ve led ekranlar.
– İETT Otobüs: Araç içinde pano; araç dışında tam ve yarım kaplama.
– Dolmuş-Minibüs-Taksi: Araç kaplama.
– Vapur: Vapur içi koltuk giydirme, servis masası, poster pano, led ekranlar; iskelelerde ise raket ve pano üniteleri.
– Uçak İçi: Servis masası, bagaj kapajı , koltuk giydirme
– Turnikeler: İstasyon turnikeleri kaplama.