YouTube Ads

Youtube Reklamları Nedir ?

YouTube reklamları sayesinde hedef kitlenize YouTube’da video izlerlerken veya arama yaparlarken ulaşabilirsiniz. Ayrıca reklamınıza ilgi göstermedikleri sürece ödeme yapmak zorunda kalmazsınız. Dünyanın en çok kullanılan video sitelerinden YouTube, milyarca insanın ziyaret ettiği bir platform. YouTube aynı zamanda dünya genelinde Google’dan sonraki en çok kullanılan arama motoru olma özelliğine de sahip. Bu kadar yoğun bir şekilde kullanılan ve bu kadar popüler olan bir mecra, firmalar ve markalar için de uygun bir reklam alanı olarak dikkat çekmektedir.

Youtube Reklam Modelleri
Yayın İçi Trueview (Trueview Stream)

Bu yerleşim seçeneğinde reklam verenlerin YouTube reklamları YouTube videolarının başında sonunda veya ortasında gösterilir. Kullanıcılar 5 saniyeden sonra reklamı atlayabilir. Reklam verenler yalnızca, kullanıcıları reklamın 30 saniyesini veya reklamı 30 saniyeden kısa ise tüm reklamı islemesi durumunda ücretlendirilir.

 

Görüntülü Trueview (Trueview Indisplay)

Görüntülü reklamları kullandığınızda reklam verenlerin videoları YouTube videolarının yanında, YouTube video sayfalarında bir gösterim olarak veya Google görüntülü reklam ağında görüntülenir. Arama sonuçlarında Insearch biçiminde olduğu gibi reklam verenler yalnızca kullanıcıların reklamı görüntülemesi durumunda ücretlendirilir.

 

Arama Sonuçlarında

YouTube Arama sonuçlarında (InSearch) reklam biçimi kullanıldığında reklam verenlerin YouTube reklamları YouTube arama sonuçları sayfalarında gösterilir. Bu reklamların ödemesi tıklama başına yapıldığından reklam verenler yalnızca kullanıcıları video reklamları görüntülemeyi seçmesi durumunda ücretlendirilir.

 

Video İçi Metin Reklamları

YouTube da metin biçimli reklamlar, yer paylaşımlı metin reklamlar olarak bilinir. Video çerçevesinin alt kısmında video oynatılırken görüntülenir.

s.s.s.

Youtube Reklamcılığının kullanıma sunulmasının üzerinden on yıldan fazla zama geçtiği için, platformdaki kullanıcılar artık aşina oldu. Facebook ve diğer sosyal medya reklam platformlarına göre reklamın atlanma olasılıkları düşüktür. Animato’ya göre, Youtube kullanıcılarının %32’si markalı içeriklerle ve reklamlarla ilgileniyor. Youtube reklamlarınızı oluştururken hedeflemenizi doğru bir şekilde yaparsanız reklamınız daha etkili olacaktır. Doğru hedefleme ile reklamlarınız alakalı veya benzer arama sonuçlarında gösterilecektir.
 
YouTube reklamları için belli bir bütçe söz konusu değildir. Bu konuda dilediğiniz bütçe üzerinden reklamlarınızı yayınlatabilirsiniz.
 
 
Yayınladığınız video reklamlarınız YouTube platformu dışında aynı zamanda Google Görüntülü Reklam Ağı’nda yer alan video iş ortağı siteler ve mobil uygulamalarda yer alan videolar içerisinde de kullanıcılara gösterilir.
 
Youtube’da hedefimize göre kullanabileceğimiz birden fazla reklam türü mevcuttur. Bu reklam türlerinde farklı video süreleri farklılık göstermektedir. Burada önemli olan hedefi doğru belirlemek ve buna göre reklam oluşturmaktır.
 
 
YouTube reklamlarında kullanıcılar reklamlarınızı izlemediğinde herhangi bir ödeme söz konusu olmaz. Bu anlamda reklam verenler için avantajlıdır diyebiliriz. YouTube reklamlarında videonuzun 30 saniyesi izlendiğinde, tamamlayıcı bannera ya da kart ile etkileşime geçildiğinde ücretlendirilirsiniz.