TV Reklamları
TV Reklamları Nedir ?
Erişim bakımından, televizyon reklamları yüksek erişimleri ile dikkat çeker. Milyonlarca insana aynı anda ulaşan, markanızın prestijinin en hızlı yükseleceği mecralardan biri televizyondur. Göze ve kulağa aynı anda hitap eden televizyon, müşterilerinizi ikna etme sürecinizi oldukça kısaltır. Prestij açısından markanızı birçok mecraya göre çok daha kısa sürede yukarı taşıyan televizyonlar, reklamlar aracılığıyla markaya olan güveni arttırır. Televizyona reklam vermenin ayrıca yüksek erişim sağlamak, hızlı frekans edinmek, dönüşleri ölçmek, duygulara hitap etmek gibi artıları vardır.
Televizyon Reklam Türleri
Spot Reklam
Reklam kuşağı içinde yayınlanan minimum 5 saniyelik tanıtıcı reklam filmidir.
Alt Bant Reklam
Yayınlanan televizyon programı içinde yer alan, ekranın yaklaşık 1/5’ini kaplayan ve 8 ile 10 saniyelik hareketli reklam modelidir. Performansı program performansına eşit olduğundan erişimi yüksektir.
Advertorial (Tanıtıcı) Reklam
Seçilen programın içinde, program sunucusu veya markanın görevlendirdiği hostes tarafından gerçekleştirilen 60/90 saniyelik detaylı ürün tanıtımıdır. Özellikle lansman kampanyalarında tercih edilir. Piyasaya yeni sürülen ürünü detaylı ve uygulamalı olarak tanıtma avantajı sağlar.
Ürün Yerleştirme: Ürün veya hizmetin, seçilen televizyon prodüksiyonuna entegre edilmesidir. Hedef kitlenin marka ile daha güçlü bir bağlantı kurmasını sağlar, marka sadakatini pekiştirir. Genellikle televizyon dizilerinde uygulanır.
Senaryo Entegrasyonu: Senaryo entegrasyonunda ise ürün/hizmet için senaryoya -akışı bozmayacak şekilde- özel bölümler eklenir. Oyuncular senaryo gereği hem üründen bahseder hem de ürünü kullanırlar.
Program Sponsorluğu: Program sahiplenme de denilebilir. Dış ses, seçilen programın önünde, sonunda ve kuşak aralarında 5’er saniye «sunar/devam edecek/devam ediyor/sundu» der. Markalaşmayı sağlayan bir reklam türüdür.
Time Code’lu Reklam: Seçilen tüm kanallarda “aynı anda” gösterilen reklam uygulamasıdır. Zapping yapılsa bile reklamdan kaçılamaz. Maliyeti yüksek ancak erişimi yüksektir.
TV Reklamları Hizmetimiz Hakkında Sıkça Sorulan Sorular
İyi bir televizyon reklamı nasıl olmalı?
+ -Televizyon Kanallerına Reklam Vermenin Maliyeti Nedir?
+ -Haber Kanalları Reklam Fiyatları Nedir?
+ -OPT ve PT nedir?
+ -PT: Açılımı Prime Time'dır. Genel olarak kanalların en çok izlendiği saatler olup, gündüz kuşağına göre daha yüksek rakamlardan fiyatlandırılır.